- Reklamacje
Szczegółowe warunki składania reklamacji określa regulamin.
Możesz skorzystać z naszego wzoru formularza reklamacji, ale Twoja reklamacja będzie skuteczna i zostanie rozpoznana niezależnie od tego czy skorzystasz z tego formularza.
Obowiązki sprzedawcy:
- Sprzedawca powinien odpowiedzieć na Twoją reklamację w terminie czternastu (14) dni od jej otrzymania, a brak odpowiedzi jest równoznaczny z uznaniem reklamacji za zasadną;
- Sprzedawca ma obowiązek zwrotu ceny przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Ciebie użyte w pierwotnej transakcji i na ten sam rachunek bankowy.
Twoje obowiązki:
- Składając reklamacje powinieneś zawrzeć w niej swoje dane, dane identyfikujące zawartą ze sprzedawcą umowę (np.: kopia faktury lub paragonu) oraz określić przedmiot reklamacji, a także Twoje oczekiwania co do sposobu jej załatwienia przez sprzedawcę;
- powinieneś współdziałać ze sprzedawcą, tak aby załatwienie reklamacji odbyło się możliwie sprawnie i szybko;
- Sprzedawca może Cię poprosić o udostępnienie mu reklamowanego towaru;
- Jeżeli Twoja reklamacja okaże się być uzasadniona to masz prawo do naprawy lub wymiany Produktu w rozsądnym czasie i bez nadmiernych niedogodności.
Twoje uprawnienia:
- Odpowiedź na reklamacje otrzymasz w takiej samej formie w jakiej ją złożyłeś;
- W przypadku sporu ze Sprzedawcą możesz zwrócić się o mediację lub pomoc prawną w szczególności do:
- Rzecznika Praw Konsumentów w trybie określonym ustawą z dnia 16 lutego 2007 r.
o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 184); - Inspekcji Handlowej w trybie określonym ustawą z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (t.j. Dz. U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.);
- Organizacji konsumenckich takich jak Federacja Konsumentów (http://www.federacja-konsumentow.org.pl/) lub Europejskie Centrum Konsumenckie (https://konsument.gov.pl/).
- Rzecznika Praw Konsumentów w trybie określonym ustawą z dnia 16 lutego 2007 r.
WZÓR FORMULARZA REKLAMACJI
________________________
(Miejscowość i data)
________________________
(Imię i nazwisko Klienta Konsumenta)
________________________
(Adres Klienta Konsumenta)
_________________
E-mail: _________
REKLAMACJA KLIENTA KONSUMENTA
Ja/My(*) niniejszym składam/składamy(*) reklamację do Umowy Sprzedaży z dnia ___________ numer ___________ dotyczącą następujących Produktów:
- _________________
- _________________
- _________________
- _________________
- _________________
Produkt/Produkty(*) jest/są(*) niezgodny/niezgodne(*) z umową, gdyż:
Oczekuję, że Sprzedawca uwzględni reklamację poprzez:
________________________
(Podpis Klienta Konsumenta**)
(*) Niepotrzebne skreślić.
(**) Wymagany jedynie przy formularzu składanym za pośrednictwem
poczty tradycyjnej